Friday & saturday.


"May i call on you sometime?"

Det börjar idag, kanal 1(?) och tro mig True blood är så jävla bra. Har haft en period i vintras förra året och för någon månad sen då jag endast suttit inne med min dator och kollat alla avsnitten. Några ord som sammanfattar enligt mig: kärlek blod & sex. 
 


It's so typically me.

Det var bara en fråga innan det skulle börja, jag missade bussen precis bara några sekunder, och mina nycklar samt min kodgrejskit är borta. Good job!


 

Goodbye summer.



Skolan flyter på, allt går fint! Försöker att hålla mig vaken både hemma och i skolan, men jag känner mig helt jävla slutkörd redan efter två dagar. Och herre kan inte fatta att sommaren snart har försvunnit..  Nu ska jag ut i vinden med skinnjackan, ta en promenad med låtar jag knarkar just nu, Triangle walks&Breathe me spelandes till en vän som jag ska köpa tillbaka mina gamla, slitna, bruna converse av.

New school, new start.

Imorgon, onsdag, klockan ca 9:25 kommer jag stå i en okänd skola bland en massa okända ansikten. Jag är inte nervös, inte än. Önska mig lycka till!

"You're the boss, applesauce!"



Just nu är mitt liv ganska så fullt av drama. Inte gör det mig något, hellre att saker och ting förändras än att allt står stilla på samma gamla vanligs plats. Drama får mig att tänka på filmen Facotry girl som är så jävla underbar att titta på, har sett den ett antal många gånger men den är lika fin/hemsk varje gång. Filmen utspelar sig under 60-talet (?) och är därför FULL med inspiration överallt. Nu ska jag fortsätta att äta min efterlängtade kladdkaka och sedan ta det lungt. Söndagar är alltid söndagar.

Paint with all the colors of the wind.












We all should love much more.









.........................................................................................Le love

Headbanger at Karlaplan.








Inte haft tid över till att blogga något de 3 senaste dagarna. Kan sammarfatta det smått: Gått upp tidigt för att jobba i några timmar, sedan dansat runt på Östermalm med Håkan Hellström i högtalarna, ätit sushi som min syster är beroende av + ätit en massa annat gott ex glassx100, sjungt kul så kunderna fick ett leende på läpparna, förälskat mig i mina lila skor från H&M, svettats ihjäl av värmen, dansat runt igen med en stor sverige tröja och en mössa på huvudet (förklarara den tredje bilden), fått ett  fallande äpple på huvudet av mig själv, rockat/headbangat runt på alla möjliga ställen med hög musik bland unga och gamla på Karlaplan (på bilden precis över var min gitarr), sprutat vattenfontäner på gator, skrattat åt fula videon min syster och jag spelat in. Vissa, antagligen rätt många kanske skulle kalla det att skämma ut sig, men jag kallar det klockren humor.

The end of the weekend.

Lady gaga @ grönan var galet! 
Hon kommer verkligen att bli så jävla mycket större runt om i hela världen
Just nu är jag helt slutkörd och längtar som vanligt till sängen. Det är inte mycket tid som läggs ner på sömn nu under lovet, inte gör det mig något men min kropp har reagerat på det. Så nu ska jag bädda ner mig bland tecken och kuddar om 6 timmar är jag igång igen för jobbet. Kommer gå runt med gammalt smink, ofixat hår och läskigt stora påsar under ögonen. Men.. Sånt är livet (vi lever bara en gång -  eller gör vi?)
xoxoxoxoxoxoxoxo

Kinda looks like my future

 

RSS 2.0